.


24 augusti 2010

hemma hos..






Hej på er!

 Fabriken har ett gemensamt tema idag,vardagsrum. 

Jag har inrett vårt vardagsrum med mycket svart och vitt.
Arild skinsofforna köptes för att kunna lätt torka av kladdet
efter småbarn och kommer från IKEA
Gungstolen är loppisfynd och bordet är Serholt.
samt dom vita små söta äpplen på bordet.
Det syns väl att jag älskar ränder?












En blickfång i rummet är den runda vedhållaren som min man
 har svetsat. Jag vågar inte ens säga vad den väger..













Kika in till FABRIKEN så hittar du mera
 inspiration till vardagsrummet där. 


21 kommentarer:

  1. Härligt fin vardagsrum du har, Annaleena!
    Fabriken låter som en jättebra idé, funderar på att gå med, men jag känner mej lite osäker på hur mycket jag kommer att hinna delta. Kanske jag börjar med att inspireras av dem som redan är med.
    Ha det bra!
    Kram, Ullis

    SvaraRadera
  2. Oj, jag känner oxå igen mig, hi,hi :)
    Tänk va likadant man kan ha det!! Kul!

    Vilket fantastiskt vardagsrum ni har,
    vilken rymd, vilket ljus!

    Har oxå spanat in arild sofforna en längre tid.
    Är trött på att tvätta tygöverdrag för jämnan.
    Är du nöjd med sofforna? Vill gärna ha läder och vitt men är rädd att dom ska bli grådaskiga efter en tid, och jag inte ska få dom rena igen?
    Vad tycker du?

    fortsatt fin tisdag.

    SvaraRadera
  3. So far so good, kan jag säga!
    Vi har haft dom ett år nu och jag har inte märkt någon skillnad i färgen eller skinnet.

    Ja tänk va lika vi har det!
    :)

    SvaraRadera
  4. Tjusigt och rymligt! Och fint fotograferat!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt rum! Verkligen inspirerande. Själva har vi inte någon ordning i vardagsrummet ännu. Bord och soffa är jag nöjd med men resten är hopplöst ofärdigt. Ganska svårt rum att få till egentligen, tycker jag. Rymden i erat vardagsrum, placeringen av era soffor samt den roliga vedsaken - verkligen fint! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. For et fantastisk fint rom! Dette kan du!
    Elsker alt ved det; møblene, fargene, putene,lyset og selvfølgelig vedholderen.
    Nydelige bilder du har tatt også.

    klem Nina

    SvaraRadera
  7. Tusen tack Nina :)

    Soliga hösthälsningar
    tillbaka till dig!
    /AnnaLeena

    SvaraRadera
  8. Oj, jag tror jag blev kär i ditt vardagsrum! Måste titta en gång till :) /Elin

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert rum! Säger som ovan, jag måste nog titta en gång till :)
    Annika

    SvaraRadera
  10. Ojojjj, så fint Ansku! Tycker om din stil. Älskar dem där kort om barn som ni har på väggen. Du är så duktigt du! <3

    SvaraRadera
  11. Hei.

    Måtte bare legge igjen en hilsen her:) Det er så utrolig fint hjemme hos deg!! Helt min stil!

    Ha en fortsatt fin uke:)

    SvaraRadera
  12. Underbar gungstol! Vill ha...!
    Vilken kul idé med "Wall of fame", vilken ära att få var amed där :)

    SvaraRadera
  13. Åh vilket fint rum med underbar rymd. Många fina detaljer i svartvitt.
    Vedhållaren är "pricken över i:et".
    Så en eloge till din man också!

    Tittar igen jag också :-)
    Ha det gott. Lissen

    SvaraRadera
  14. Du har det så otroligt fint!!!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  15. Vilket fantastiskt inspirande vardagsrum du har! Vilken rymd! Snyggtsnyggt!!!
    Kram C

    SvaraRadera
  16. Ihana olohuone sinulla...siis tosi upea!
    Kuvaus taitosi ihastuttavat minua.

    Suomalaisittain blogissani on sinulle jotain ;)

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  17. Vilket supersnyggt vardagsrum!!
    Gillar den svarta mattan som är centrerad i rummet och dom stora fönstren.
    Praktiskt med lädersoffor när man har barn, dessutom är dom där väldigt stiliga också.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  18. Vad fint! Jag är också löjligt förtjust i ränder. Speciellt om de går i svart och vitt!

    SvaraRadera
  19. Insåg att jag inte kommenterat...bara kikat ;) Gillar verkligen helheten du förmedlar med dina fint komponerade bilder! Vasen med text är en finfin ide jag suger åt mig!

    K R a M // t i n a

    SvaraRadera