.


3 februari 2012

CHESSBOARD WALL







Hemma igen från Sälen, nu känner jag mig lite mera utvilad och gladare än för en vecka sen :) Jag har fått 
flera frågor vad är det för material jag har använt i mina gör det själv tips (diy;s) som jag gjorde bla. här och det 
heter Alkor kontaktpapper eller kontaktvinyl. Jag brukar köpa mina rullar från Colorama, men
 kontaktpapper finns också på hobbyaffärer i många olika färger och mönster. Mitt senaste påhitt med 
kontaktpappret var att göra ett schackmönster på vår sovrumsvägg som kändes väldigt tom. Resultatet blev ett 
smycke som gav det där lilla extra för en tom vitvägg, för en ringa kostnad på 15 kr. Ha en fortsatt fin helg! Kram





translation; I´m Home again from a lovely skiing vacation. I have received several questions what kind of material 
I've used in my DIY,s like here and it's called Alkor contact paper. I usually buy my rolls from a color store´sbut the 
contact paper is also available at hobby shops in lots of different colors and patterns. My latest contact paper 
experiment was to add chessboard pattern on our bedroom wall that felt very empty. The result gave that little 
extra to a whitewall that was blank before. For a modest charge of 15 SEK. Happy weekend!




12 kommentarer:

  1. Love the little contrast the checkerboard gives on the wall. Great pictures ! I've linked you on my site, I fell in love with the images you procure and your aesthetic !
    http://coeurdecors.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Fin detalj i sovrummet. kram
    (PS. skulle gärna vilja veta vilken bredd ni har på er väggpanel i sovrummet.)

    SvaraRadera
  3. fint!
    det finns en dansk arkitekt som gör ett liknande mönster som sin "logga" någonstans på en vägg i de hus han ritar. Kommer inte på vad han heter.. men jag gillar det.

    ha en fab helg.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Undrar var du har köpt taklampan som du har i sovrummet?
    Ha en härlig söndag!
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Halloj, skönt med lite semester mellan varven.
    Såå inspirerande sovrum.
    Avslappnat och skönt.

    Fin helg
    kram

    SvaraRadera
  6. Vilket snyggt sovrum! Gillade särskilt brädväggen! Läckert!

    SvaraRadera
  7. Blev ju väldigt snyggt och kreativt. Jag älskar kontaktvinyl och använder det gärna till allt möjligt. Senast piggade jag upp en tvättkorg... Kramar

    SvaraRadera
  8. Det blev jättefint med det schackmönstret på väggen.

    SvaraRadera
  9. Kanonfint och så enkelt
    tack för tipset
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  10. Nice idea, thanks for sharing!
    Beautiful pictures und readable blog!

    SvaraRadera